Ahad, 23 Januari 2011

AnTi=HiPokRit

setiap hari setiap kali apabila org di sekeliling kita memberikan reaksi yg sm sekali cukup berbeza dpd apa yg kita bygkn..ap yg bakal terngiang2 di pale otak anda?

kalo ak,ak suke memndg atas silap diri,apa silap ak sehingga apabila org yg sntiasa bersm ak [ x kiralah sm ada bersua muka, atau hny bersms mahupun berkoling tanpa bersua muka ibarat hanya pertemuan di alam maya ] memberikan respon yg bagi ak ak x akan bagi respon tersebut sekiranya dyowng berinteraksi dgn ak...

ya ap silap ak?kejam kah aku?atau ak biadap dlm menuturkn bicara?apbila ak tergedik2 meluahkn bicara, then org bg respon mcm mls nak dgr je..ak tersentap walo ak cube tersym dan pikir bnda yg +ve sj...tapi ap silap ak?cube ckp....

jht sgtkah aku?smpai meke bg reaksi begitu?slhkh aku?x cukup bykh usaha ak untuk memahami meke?x ckp bykh peluang yg ak berikan untuk ak sentiasa mempositifkn keadaan?apa yg perlu ak buat cuba ckp??slhkh ak menuturkn bicara?

kalo dlm dsr negatifnya ak...aku akan ckp..anda tersgt gedik ok!hua3...tu kalo ak nak sedpkn diri sendirilah..yg pasti ak mmg anti dgn meke2 ni...bukan bersikap prejudis..tp sememangnya ak akan ada mslh dgn meke2 ini..ak mmg x masuk~~~~~~~~~~~~hua3....

hahahhahahha..tp agak kejam untuk ak menunding jari ke arah meke2 hny kerana ak mmg trauma untuk berkwn ngn gol meke2 ni..sbb ap,ak pon xtau...nmun untuk pengetahuan kowunk spjg ak berjumpa atau berkenalan dgn meke2 ni....awal2 je baik..pastu pasti ak akan terasaaaaaaaaaaaaaa yang teramat sgt ngn meke..then konflik..pastu makin bertmbh lah senarai nm2 meke yg berasal dr gol yg sm didlm lipatan sej  hidup aku..hua3....kira mcm blacklist lah..tahniah pd meke yg tersenarai k....sbb sy mmg tersgt~~~~~~~~~~~~~~sENSITIF dgn gol2 anda....hua3..knp ya?mgkin kita berbeza...eh tp ada bait2 lagu bunyinya cmni "kita sama sahaja bezanya cuma amalan kita..." samakah kita?ya kita sama..tp harus diigt rambut kita sm hitam hati kita lain2 k....hua3...

p/s:TEruskAnlAh dGn APa YaNg KAu BuAt..WaLo HAtikU sAKit TApi AKu sUDi MemAAfkanmu..YA MunGkIN Ada SIlaPnyA aKu...AKu MInTa MAAf ANdai Ada SIlaPnya AKu..SEbaB aku MANusiA BiASa YANg SEnTiasa MElakukAN keSIlapAN..Tapi Tu X BErmakNA AKu sEleSA melAkukaN keSIlapan ITU BerULang KALi..SEtIAp HAri AKu CubA UNtuk BAiki SIlAp Diri...TAk APaLAH Aku CuBA Untuk jAdi BAik HAri DeMi HAri TApi TIndaKANmu Betul2 MengujI KEsABaraNku SAbaN  WaKtu...MAri KiTA TErus BerLAKon & AKu DoaKAN yanG TErBAIk UntUk KIta..HARAP Kau BerSAbar YA...SEbAb AKu Pun AKAN TerUS BERsAbar,AKU SEDar KITa X sEraSi..TApi tak APa..IA Ujian Buat KIta~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan