Ahad, 30 Januari 2011

bersediakah??

tadi balik dok2 dpn tb..ak belek2 majalah mastika milik adik aku..owh adik ak memang minat baca mastika ni..ak pon xtau knp..ho3,xpe dulu kakak dia pon suke bc mastika..bosan kan..dulu:means wktu sek rndh k!sdg selak2 ak terbc ruangan senyum pisang..kdg2 lwknye ak phm..kekdg xphm..slh st tajuk yg ak lihat best dan kreatif adalah spt di bwh..ak taip balik k!

ayat2 ktka mula bercinta
baca dr atas ke bwh

teruna: akhirnya inilah saat yg aku tggu sekian lama
dara:apkah kau rela kalau ku pergi

teruna:tentu tidak!jgn sesekali kau berfikiran begitu
dara:apakah kau mencintaiku

teruna:tentu!selamanya akan tetap begitu!
dara:apakah kau pernah berlaku curang?

teruna:tidak!aku xakan melakukan perkara seburuk itu
dara:mahukah kau menyayangiku?

teruna:ya!
dara:sayangku!

selapas 15 tahun berkhawin
bc dari bwh ke atas

ha3...bila selalu bc kisah2 mcm ni..w/pon lwk,tp kdg2 buat ak berfikir pjg..benrkh situasi spt ini srgkali berlaku dlm alam perkhwinan yg menjangkau satu usia yg pjg?hilangkah sudah bunga2 yg dulunya mekar?ha3..ak xpasti,yg ak tahu mama ngn abah aku alhmdulillah..ok.xde lah pulak dgr dialog spt di atas..hua3...

lagi dahsyt...td ak bc satu tajuk yg buat ak pikir pjg..suami sakit mental melapah isteri.astraghfirullah hal 'azim..gerun ak membacanya...aku xtau knp nasib keluarga itu sebegitu...bende2 mcm ni bnr2 buat ak pikir pjg,,knp ia terjdi dan bgaimana cr untuk atasi bende2 spt itu...aku yakin semuanya atas irodat Allah...tp msih timbul persoalan di benak fikiran aku..persoalannya knp??apakah hikmahnya?mgkin dijadikan pgjrn buat pembc..namun mungkin ada hikmah lain yg menanti di dpn sna...wallahu'alam..

nota NBY: dialog dlm senyum pisang yg dipetik dr mjlh mastika keluaran disember 2010 telah diubah suai untuk menjdikn ia bersesuaian dgn persekitaran penulis blog.

1 ulasan: