Isnin, 3 Februari 2014

kelawar malam

Alhmdulillah tahun baru menginjak lg.terasa begitu pntas skali masa berlalu.ada org kata sapa yg terasa ms pnts berlalu tu perasaan org tua.he3.yup usiaku bkl menginjk setahun lg dan dunia ini juga semakin tua.
Aku pulang ke sbk bernm spt biasa. Kali ini aku pulang msh bersama kakak ku. Suasana hening mlm disinari cahaya neon di mlm hari mjdi peneman kepulgn kami ke kg halamn. Jln ry tenang seteng jiwa memndgkn kenderaan tidaklh begitu byk mlm itu. Kami kelawar mlm bersemgt utk pulg ke kg.
Pjlnn dr bangi ke sbk mgmbil ms 2 jam setgh. Alhmdulillh semua slmt. Mungkin doa mama dan abah mengiringi pjlnn mlm kami.
Sesampainya kami di hlmn rumah abah setia menanti tersenyum menymbut kepulangan kami. Begitulah rutin abah stp kali kami pulang.tidak pnh jemu menanti kepulgn kami.alhmdulillah.itulah kata ptama yg terucap di bibir abah sebaik sahaja aku membuka pintu kereta.ku tersenyum memandangnya
Mama pula spt biasa duduk di kerusi mungkin merehtkn badan setelh seharian suntuk menguruskn rumah. Seraut wajah tenang penuh syukur tpncr dari raut wajahnya.
Kami kerap kali pulang ke kampung.kekerapan ini menimbulkn tanda tanya dlm klgn rkn2.bila disuarakn hasrat ku utk mengakhiri hujung minggu di kg psti akan ada suara2 nkl yg mempertikaikannya.
Aku bukan apa cuma ada masanya hati aku terdetik sudah cukupkah aku berbakti pada abah dan mamaku? Selagi kesemptan dan peluang itu masih ada kenapa harus aku siakan?
Selagi ada waktu,selagi ada ruang,selagi diri ini msh siht,selagi ada peluang izinkan kami terus mnjadi kelawar malam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan