Isnin, 21 Mac 2011

A.T.A.S dan B.A.W.A.H

menipu lah kalau aku kata x pernah terlintas sedetik pon kat hati aku ni knp aku x dilahirkan dlm keluarga yg serba mewah.habis je belajar x perlu nak pening2 pikir nak bersaing ngn fresh graduate len to gt a better job.hidup dlm keluarga yg punye perniagaan sendiri hanya perlu mewarisinya shja, dah cukup sng dah bg aku..pernah, selalu jgk hati berdetik, namun keinsfn menyapa..apa x bersyukurkah aku??takut sekali perasaan dan bisikan tu timbul, takut kerana aku takut mnjdi manusia yg x bersyukur..

bukan aku x bersyukur, cuma berhijrah menjadi yg lebih baik itu salahkah?bg pendpt aku, mmg kita perlu mmdg ke bwh memerhati mereka2 yang jauh lebih susah dr kita, tapi..kalau kita asyik memandang ke bwh, tnpa memandg ke atas, sampai bila kita akan berubah. atas bwh, sm2 penting..

mcm x adil plak bila kita ckp, lau kita bersuara dgn memandang ke atas menandakan yang kita x bersyukur, dan jika kita asyik memdg ke bwh menandakan yg kita dah cukup baik..

atas bwh dua2 sm penting...pdg ke atas menyedrkn kita, ada sesuatu yg kita perlu gapai, matlamat..ia menetpkan matlamat kita..pndg ke bwh juga buat kita sdr, tntg keperluan2 yg wajib kita ada sbgai khalifah Allah di muka bumi...berada di atas seolah2 satu peluang yg amat berharga , 'tiket' yg diberikan oleh Allah utk kita mensyukuri atas nikmtNYA dan memberi keinsfn pada kita serta dorongan utk berkongsi nikmat tersebut dgn yang lain..pasti! aku dpt rskan betapa indhnya perasaan itu...memdg ke atas menjadi motivasi serta penaik semgt utk kita menjdi yg terbaik!ia adlah MOTIVASI serta TERAPI yang terbaik untuk kita berubah menjadi yg lebih baik...sampai bila kita nak berada di takuk lama, hidup bukan hnya utk cpai kesengn dunia tp juga kebahagiaan di akhrt...

menjadi yg terbwh dr yg di bawah, bukan st penghlg buat kita utk menjdi yg lebih baik.kdg2 menjadi yg terbwh merupakan motivasi kpd kita, pemangkin utk berusaha menjadi yang terbaik..dan semestinya memndang ke bwh, memberi sebuah rs keinsfn yang luhur yang lahir dr hati, bhwa masih ada insan yg jauh lebih susah dr diri kita. ia mengajar kita erti KESYUKURAN...

maka atas bwh 22 sm penting, berdirinya di atas kerana merasa betapa peritnya berada di bwh adlah st kejyaan yg cukup unggul..ini kerana, untuk berada di atas kita perlu menapak dulu di bwh...dan bila sudah menapak di atas, x perlu rs selasa , kerana dunia hnya pinjmn...akhirat pasti!kekal abadi~~

nota NBY:
  • 'iza jgn lupe komen~huwaha2
  • owh apa yg aku merepek ni?layan~
  • yang baik dtgnya dr Illahi buruk dtgnya dr kekhilafan diri ini...mohon teguran jika ada slh silap~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan