Sabtu, 18 Disember 2010

jika aku hari ini adalah aku yang dulu

ha3...ak selalu fikirkan tentang ini..apa akan jadi kalau aku skang adalah aku yang dulu???
mesti akan berlaku reverse psikologi di situ...eceh2 ini mengarut..yang pasti kalau aku yang dulu x wujud..x mgkin aku hari ini akan berada di sini....

mungkin jika aku yang sekrng adalah aku yang dulu mungkin aku xkan tempuh pglmn pd hari ini...rasa mcm x puas je dok zmn sekolah dulu..hua3 knp x puas?ntah...susah nak diluahkn dgn kata2...

ha3..ak igt lagi dulu zaman sekolah ak lah manusia paling skema dan penuh dgn disiplin sekali...takut nak langgar peraturan sekolah..mmg muka dak skema r...x boleh bla...tapi skng ak dah lain...ak mmg manusia yg mmg suke lggr peraturan..paling berani nak lggr sesuatu ketetapan manusia..ak nak tgk ap yg berlaku..sbb sblm ni ak hny patuh je..xpnh cuba untuk membntah..ha3..so mmg x hapening r ak dulu...bukan apa...ok wat lggr peraturan?menjadikan diri lebih kreatif~~owh kreatif ini menuju arah yg x bek ok!ha3

dulu hidup ak mmg untuk belajar(zmn sek men ok..sek rndh len citer)..seriously..ak mmg akan rs tecabar kalau ada org yg lebih dari ak...ak selalu ckp kat diri..kalau mereka boleh buat xkan ak xley kowt...bagus kan diri ak yang dulu..so mmdgkn mtlmt ak awal2 tiap tahun hny untuk belajar...mmg ak belajar hbis2..tp mungkin bukan rezeki ku wktu PMR dulu...ak mmg x puas hati dgn result ak....kwn2 ak yang lain mmg ramai yng cantas aku...xtau lah apa silap aku..mungkin bukan rexeki..tp persaingan time tu mmg sengit..berlumba2 ak untuk jadi yang terbaik...tp...spt yg ak ckp bukan rezeki ku untuk perolehi yang terbaik dari yang terbaik..ak yakin pasti ada hikmahnya....

belajar dari kegagalan lampau...ak bangkit..ye ak gunakan perkataan bangkit di sini..sbb ak betul2 rasa ak bangkit dari kegagalan yg lampau..ak tebus..dan ak cube lakukan yang terbaik...kalau ak gagal buat yg terbaik..ak mmg rs sedey sgt...

igt lagi ak waktu exam SMA...ak menangis habis2n sbb ak x dapat nak hafaz yasin..ak pelik..sdgkn yasin tu slalu kowt baca..gelabah punye pasal hbis tunggang langgang hafalan ak..lepas je hbis, ak kuar..ak nangis dpn dayah nagn ustazah sabrina....sedey kowt...syukur..ak dapat jayid jiddan untuk subjek tu...mungkin ustaz simpati kowt dgn ak..xsmpai hati dia nak gagalkn aku...ha3..xpon ustzh sbrina cerita kat semua cikgu2 ustaz2 yang ak nangis..adeyh..malunye aku...ha3...

masuk tgktn 5 lagi besh..hua3.setiap masa ak ngn buku...pakwe ak time tu buku r....tb pon ak jrg pndg...eh tipu..ak pndg ngn tgk gak..tp ak tetap selak buku gak...wargh~~pelajar cth betul aku..ha3..mak bpk ak mesti bgga punye...

x mcm skang..dah nak exam baru buka buku..esok exam...hari ni baru bertungkus lumus selak buku...tp sekejap je..tidur je yg lebih...ha3..knp ya???..so nasib baik r aku g skang ni bukan ak yg dulu..kalau x...ha3....

dari segi perhubgn plak..dulu ak manusia berat mulut k..skang akulah mnusia yang bgai murai tercabut ekor...bising..pot pet pot pet.ak mmg xley diam lam sehari lau x mesti ak bad mud....x mcm dulu..ak byk diam..x byk ckp..lau ak byk ckp pon ngn kwn yg rapat ngn ak je..sp pon yang rapat ngn aku?naziha ngan dayah..itu pastI!nani usah ckplah..kwn sek rendah kowt...ha3

mmg jauh berbeza ak dulu ngn skang dr segi perhubungn, komunikasi dan kata2..dulu kata2 ak penuh berilmiah x mcm skang...ngarut je lebih..smpai ada sorang kwn ak ckp.."nad..lau dulu apa yang ko ckp masuk tinger kanan terus menyerap dlm hati,kalau skang, stp ap yg ko ckp masuk kat tinger kanan aku kuar kat tinger kiri ak..xley simpan lam hati..wat sakit hati je!"Urlpp~~benarkah?ha3..jelaskan?betapa bezanya ak dulu dan skng smpai kwn ak sendiri pon ckp mcm tu..ha3..uit kwn..ak makin jahat ye?ha3..ok..ak cube jd baik ya!

ada sampai satu masa ak keliru dgn diri aku..knp ak jauh berubah?dan ada masanya ak nak sgt jadi diri aku yang dulu..sampai satu saat ak pnh luahkan kat kwn2..wajarkah ak berubah mjd diri ak yg dulu?ak keliru..dan ak masih keliru...
namun sekarang ak cuba pahatkan lam hati aku....mana yg baik dulu aku amalkan,mana yg buruk dulu elok tglkn..begitu juga skang mn yang baik skang aku amalkn n teruskan mana yang buruk sedikit sbyk..perlu aku tgglkn..am i ryte??hua3

p/s NBY: benar manusia itu berubah...kita mmg tak boleh jadi sbgai diri orang lain yang baik dari kita...tapi kita boleh berubah menjadi org yang lebih baik dari diri kita skang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan