Isnin, 1 November 2010

tersenyum aku dibuatnya..

Fuhh~~~~~~hari ni sgt penat...[ye ke?]...gigih kowt aku ngn kwn2 aku g cr umah o bilik untuk dsewakan kat sentul sna...alih2 xjumpe jugak~

sabar je lah...mudah2n urusan kami dipermudahkn oleh Allah kerana kami sememangnya berniat baik[perlu ke untuk diberitahu?curious jap]...

spjg perjalanan aku tadi...aku berjumpe bermcm2 ragam manusia...pelbagai ragam yg kadang2  tersenyum aku dibuatnya....

pertama kali yg paling wat ak terpikir pjg ialah mengenai sedekah yang paling murah skali di bumi Allah ini..iaitu SEnyuMAn....hua3...bukan nak bgga diri r...tp ak mmg murah dgn senyuman,,,org x kenal pon ak tersenyum2 mcm kerang busuk...apa yg menariknya pasal senyuman ni, x semu org akan membls senyumanku...pelik gak ak..asal susah beno dia nak bls senyuman ak...ha3...tp x pe r..ak x kisah...mungkin dia rabun kot,x nmpk ak senyum,,atau mgkin dia sendiri tak tau nak senyum mcm mn...kan3??xpon org tu xtau ak tgh senyum,,sbb ak rs muke ak senyum ke x senyum sm je...ha3..boleh alasan ni?pikir punye pikir punye pikir...tersenyum aku dibuatnya..ha3..mcm2

aku senyum sikit punye manis mcm kucing ni..tapi asal org xnak bls senyuman aku?

kedua memerhatikan ragam manusia yg pelbagai mcm. ada yg itu, yg begini..ha3...tersenyum ak dibuatnya...ye..ak mmg suke dok perhati gelagat mnusia...menarik...ia membuatkn ak terpikir, betapa cntiknya dunia ciptaan Allah ini. diciptakan Allah akan manusia dgn pelbagai ragam..sggh cantik kerana setiap manusia ada warnanya tersendiri...indah bukan...so dgn sbb itu,,,tersenyum aku dibuatnya..

penat nye layan pelanggan mcm2 karenah:kartun ini bersuara

seterusnya adalah pergaulan aku dgn org sekeliling....juga tersenyum aku dibuatnya...mcm2 juga...menarik bukan?aku berkwn dgn pelbagai jenis kwn, xkire apa bgsa dan agama sekalipun...ya bagi aku itu satu peluang untukku, mengajar diriku berhadapan dgn kerenah manusia..ak x bermksud org sekeliling ni byk kerenah..tp mksudku kat sini...pelbagai jenis perangai...maka tersenyum aku dibuatnya...

masalah, konflik dan sgl bgai nama yg seumpama dgnnya..juga membuatkan aku dlm keadaan tersenyum aku dibuatnya...ha3...ak x aggp masalah itu membebankn..tp ak aggp ia sbgai permainan hidup yg perlu aku lalui...maka bg aku,,,untuk merasai betapa bestnya sesuatu permainan, aku perlu enjoy...betul tak?ha3...so enjoy ur problem right?? mslh ni biasanya mesti ada kaitan dgn persekitaran kita juga diri kita juga kn? so bile ak pikir2kn balik puncanya..membuatkan ak tersenyum,,,maka tersenyum aku dibuatnya...ha3...
serang~~~~~~~~~serang~~~~

aku juga suke dok perhati makhluk ciptaan Allah selain daripada manusia...kdg2 tanpa kita sedar, seronok jugak lau kita dok perhati gelagat makhluk lain spt kucing, burung,ayam dsb...dgr kisah2 haiwan2 tersebut pon bley wat aku tersenyum aku dibuatnya...mcm kes ayam2 ku kat kg halaman,,setiap hari mk aku dok smpaikan citer sal ayam2 tersebut...[dulu ada bela kucing, slalu gak mak ak cer]...ha3, lwk,,,lwk ak dgr citer ayam2 tersebut...see!ayam pon mcm2 perangai tau!hahahhahaha tersenyum aku dibuatnya

ha3..tgk gambr kat atas..tersenyum x anda dibuatnya?

p/s: tersenyum aku dibuatnya bila ak sedar yg aku blom mndi agey..hua3

Tiada ulasan:

Catat Ulasan